Temat |
Kategoria |
Bezpieczne środowisko dziecka – jak wdrażać standardy ochrony dzieci |
Organizacja pracy szkoły/placówki oświatowej (w tym uwarunkowania prawne) |
Budowanie pozytywnego wizerunku szkoły i jej promocja w środowisku lokalnym |
Organizacja pracy szkoły/placówki oświatowej (w tym uwarunkowania prawne) |
Bliski i odległy świat. Kompetencje potrzebne, aby odnaleźć się w świecie/na rynku pracy |
Kształtowanie kompetencji kluczowych uczniów |
Budowanie poczucia odpowiedzialności wśród uczniów poprzez wychowanie obywatelskie |
Kształtowanie kompetencji kluczowych uczniów |
Budowanie wizerunku szkoły w środowisku lokalnym z wykorzystaniem metody projektu edukacyjnego |
Kształtowanie kompetencji kluczowych uczniów |
Doskonalenie kompetencji dyrektorów szkół i nauczycieli w zakresie warunków i sposobu oceniania wewnątrzszkolnego. |
Organizacja pracy szkoły/placówki oświatowej (w tym uwarunkowania prawne) |
Diagnozowanie potrzeb ucznia – towarzyszenie w rozwoju społeczno-zawodowym (kompetencje kluczowe) |
Kształtowanie kompetencji kluczowych uczniów |
Edukacja wobec współczesnych wyzwań |
Organizacja pracy szkoły/placówki oświatowej (w tym uwarunkowania prawne) |
Diagnozowanie potrzeb ucznia – towarzyszenie w rozwoju społeczno-zawodowym (kompetencje kluczowe) |
Kształtowanie kompetencji kluczowych uczniów |
Jak realizować doradztwo zawodowe w szkole podstawowej? |
Kształtowanie kompetencji kluczowych uczniów |
Kontrola zarządcza w placówce oświatowej |
Organizacja pracy szkoły/placówki oświatowej (w tym uwarunkowania prawne) |
Kontrola zarządcza w placówce oświatowej |
Organizacja pracy szkoły/placówki oświatowej (w tym uwarunkowania prawne) |
Kryzys w szkole, czy szkoła w kryzysie? Media w szkole – szansa, czy zagrożenie, czyli w trosce o wizerunek szkoły |
Organizacja pracy szkoły/placówki oświatowej (w tym uwarunkowania prawne) |
Mobbing i dyskryminacja w placówkach oświatowych, czyli szkolne zagrożenia psychospołeczne |
Organizacja pracy szkoły/placówki oświatowej (w tym uwarunkowania prawne) |
Czym są zagrożenia psychospołeczne?; zapoznanie uczestników szkolenia z regulacjami prawnymi dotyczącymi zagrożeń psychospołecznych w miejscu pracy, ze szczególnym uwzględnieniem zachowań mobbingowych w placówkach oświatowych; WPA – zapisy Wewnętrznej Polityki Antymobbigowej |
Zagadnienia psychologiczne (w tym komunikacja i relacje interpersonalne) |
Najważniejsze aspekty prawne funkcjonowania uczniów z Ukrainy w szkole |
Organizacja pracy szkoły/placówki oświatowej (w tym uwarunkowania prawne) |
Nowatorskie działania w relacjach szkoła – rodzice – samorząd terytorialny, czyli nowe wyzwania edukacyjne |
Organizacja pracy szkoły/placówki oświatowej (w tym uwarunkowania prawne) |
Jak rozwijać kompetencje matematyczne w szkole ponadpodstawowej? |
Kształtowanie kompetencji kluczowych uczniów |
Nowoczesne i wielowiekowe zasady kierowania zespołem. Reguła świętego Benedykta – archaizm, czy sposób na nowoczesną instytucję (szkołę)? |
Organizacja pracy szkoły/placówki oświatowej (w tym uwarunkowania prawne) |
Ocenianie wspierające uczniów |
Organizacja pracy szkoły/placówki oświatowej (w tym uwarunkowania prawne) |
Ochrona danych osobowych w placówce oświatowej |
Organizacja pracy szkoły/placówki oświatowej (w tym uwarunkowania prawne) |
Kompetencje w edukacji szkolnej – jak tworzyć warunki sprzyjające ich rozwojowi |
Kształtowanie kompetencji kluczowych uczniów |
Koncepcja podstawy programowej wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej oraz twórcze sposoby jej realizacji |
Kształtowanie kompetencji kluczowych uczniów |
Ochrona dzieci przed wykorzystywaniem seksualnym |
Organizacja pracy szkoły/placówki oświatowej (w tym uwarunkowania prawne) |
Kreatywna szkoła, kreatywny nauczyciel, kreatywny uczeń |
Kształtowanie kompetencji kluczowych uczniów |
Mediacje i negocjacje w pracy wychowawczej nauczyciela |
Kształtowanie kompetencji kluczowych uczniów |
Odpowiedzialność prawna dyrektora i nauczyciela |
Organizacja pracy szkoły/placówki oświatowej (w tym uwarunkowania prawne) |
Mediacje szkolne i rówieśnicze, czyli w zgodzie ze sobą i innymi |
Kształtowanie kompetencji kluczowych uczniów |
Odpowiedzialność prawna nauczyciela w szkole. Ochrona danych osobowych |
Organizacja pracy szkoły/placówki oświatowej (w tym uwarunkowania prawne) |
Praca metodą projektu w szkole i przedszkolu |
Kształtowanie kompetencji kluczowych uczniów |
Odpowiedzialność prawna nauczycieli |
Organizacja pracy szkoły/placówki oświatowej (w tym uwarunkowania prawne) |
Strategie i style pracy rozwijające uniwersalne kompetencje uczniowskie |
Kształtowanie kompetencji kluczowych uczniów |
Uskrzydlić orła, o motywacji inaczej… . |
Kształtowanie kompetencji kluczowych uczniów |
Rozpoznawanie symptomów krzywdzenia dziecka |
Organizacja pracy szkoły/placówki oświatowej (w tym uwarunkowania prawne) |
Wspomaganie pracy szkoły w zakresie kształtowania kompetencji kluczowych – innowacyjność i kreatywność w procesie uczenia |
Kształtowanie kompetencji kluczowych uczniów |
Standardy Ochrony Małoletnich – przeciwdziałanie krzywdzeniu |
Zagadnienia wychowawcze |
Wzmacnianie edukacji ekologicznej w szkole; rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne |
Kształtowanie kompetencji kluczowych uczniów |
Standardy Ochrony Małoletnich sposoby ich wdrażania |
Organizacja pracy szkoły/placówki oświatowej (w tym uwarunkowania prawne) |
Interpretacja Zintegrowanej Strategii Umiejętności 2030. Doskonalenie systemu kształcenia zawodowego we współpracy z pracodawcami |
Kształtowanie kompetencji kluczowych uczniów |
Statut przedszkola, szkoły, placówki i akty prawa wewnętrznego |
Organizacja pracy szkoły/placówki oświatowej (w tym uwarunkowania prawne) |
Symptomy wykorzystywania seksualnego a zachowania |
Organizacja pracy szkoły/placówki oświatowej (w tym uwarunkowania prawne) |
Adobe Photoshop (cz. 1). Profesjonalna edycja zdjęć |
Kompetencje cyfrowe, narzędzia TIK |
Szkolne portfolio bezpieczeństwa |
Organizacja pracy szkoły/placówki oświatowej (w tym uwarunkowania prawne) |
Adobe Photoshop (cz. 2). Atrakcyjne projekty graficzne |
Kompetencje cyfrowe, narzędzia TIK |
Szkolny system przeciwdziałania przemocy rówieśniczej |
Organizacja pracy szkoły/placówki oświatowej (w tym uwarunkowania prawne) |
Warsztat badawczy dyrektora szkoły i nauczyciela ewaluatora, czyli w poszukiwaniu odpowiedzi na trudne pytania w skutecznym rozwiązywaniu problemów szkolnych |
Organizacja pracy szkoły/placówki oświatowej (w tym uwarunkowania prawne) |
Warsztaty przyszłości jako metoda diagnozowania i rozwiązywania problemów szkolnych, czyli wiedza i rozwiązania |
Organizacja pracy szkoły/placówki oświatowej (w tym uwarunkowania prawne) |
Arkusz kalkulacyjny na lekcji |
Kompetencje cyfrowe, narzędzia TIK |
Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w Internecie |
Kompetencje cyfrowe, narzędzia TIK |
Bezpieczeństwo dzieci, młodzieży, szkoły i rodziny w Internecie |
Kompetencje cyfrowe, narzędzia TIK |
Canva dla nauczycieli przedszkoli i edukacji wczesnoszkolnej |
Kompetencje cyfrowe, narzędzia TIK |
Wsparcie na starcie, czyli vademecum dla nowo powołanych dyrektorów, wicedyrektorów i personelu kierowniczego szkół, przedszkoli i placówek oświatowych |
Organizacja pracy szkoły/placówki oświatowej (w tym uwarunkowania prawne) |
Zachowania mobbingowe, dyskryminacyjne i przemocowe wśród uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych |
Organizacja pracy szkoły/placówki oświatowej (w tym uwarunkowania prawne) |
Cyberzagrożenia – cena internetowych usług |
Kompetencje cyfrowe, narzędzia TIK |
Zgodność przepisów prawa w zakresie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów |
Organizacja pracy szkoły/placówki oświatowej (w tym uwarunkowania prawne) |
Cyfrowa demencja zagrożeniem XXI w. wśród dzieci i młodzieży szkolnej |
Kompetencje cyfrowe, narzędzia TIK |
Efektywne wykorzystanie narzędzi TIK w procesie dydaktycznym |
Kompetencje cyfrowe, narzędzia TIK |
Fake news, hejt, patotreści w sieci |
Kompetencje cyfrowe, narzędzia TIK |
Genialne Genially, czyli jak tworzyć interaktywne materiały dydaktyczne |
Kompetencje cyfrowe, narzędzia TIK |
Genialnie interaktywne Genially – nowy wymiar prezentacji |
Kompetencje cyfrowe, narzędzia TIK |
ABC Awansu zawodowego nauczyciela (nauczyciel mianowany, dyplomowany) |
Awans zawodowy i rozwój osobisty nauczyciela |
Graficzna interpretacja danych |
Kompetencje cyfrowe, narzędzia TIK |
Autoprezentacja i zasady wystąpień publicznych |
Kształtowanie kompetencji kluczowych uczniów |
Autorytet czy marka osobista? Nauczyciel w świecie współczesnych wyzwań i możliwości |
Zagadnienia psychologiczne (w tym komunikacja i relacje interpersonalne) |
Lęk przed matematyką |
Kompetencje cyfrowe, narzędzia TIK |
Metody aktywizujące na lekcji |
Kompetencje cyfrowe, narzędzia TIK |
Cechy nauczyciela katechety |
Organizacja pracy szkoły/placówki oświatowej (w tym uwarunkowania prawne) |
Narzędzia Google w pracy nauczyciela |
Kompetencje cyfrowe, narzędzia TIK |
Co czyni dobrego nauczyciela |
Awans zawodowy i rozwój osobisty nauczyciela |
Narzędzia TIK jako wsparcie dla aktywizujących metod nauczania |
Kompetencje cyfrowe, narzędzia TIK |
Emisja głosu – jak polubić swój głos? |
Awans zawodowy i rozwój osobisty nauczyciela |
Narzędzia TIK nieodłącznym składnikiem szkolnej edukacji |
Kompetencje cyfrowe, narzędzia TIK |
Głos – narzędzie pracy. Od higieny do satysfakcji |
Awans zawodowy i rozwój osobisty nauczyciela |
Narzędzia TIK w pracy nauczyciela |
Kompetencje cyfrowe, narzędzia TIK |
Jak mówić wyraźnie i bez wysiłku? Emisja głosu dla nauczycieli |
Awans zawodowy i rozwój osobisty nauczyciela |
Nauczycielski narzędziownik TIK |
Kompetencje cyfrowe, narzędzia TIK |
Praktyczne zastosowania robotów na lekcji |
Kompetencje cyfrowe, narzędzia TIK |
Jak pracować, by nie zwariować – zapobieganie wypaleniu zawodowemu |
Awans zawodowy i rozwój osobisty nauczyciela |
Prezentacja multimedialna na lekcji |
Kompetencje cyfrowe, narzędzia TIK |
STEAM i STREAM – kreatywne metody nauczania |
Kompetencje cyfrowe, narzędzia TIK |
Jak sobie pomóc w stresie i ze stresem? |
Awans zawodowy i rozwój osobisty nauczyciela |
Kiedy „rozum zawodzi lub śpi” – kierowanie emocjami |
Awans zawodowy i rozwój osobisty nauczyciela |
Sztuczna Inteligencja (AI) „puka do drzwi edukacji”… |
Kompetencje cyfrowe, narzędzia TIK |
Tworzenie stron w WordPress. Jak stworzyć stronę od A do Z? |
Kompetencje cyfrowe, narzędzia TIK |
Kompetentny nauczyciel – kompetentny uczeń – kompetentne społeczeństwo; kompetencje kluczowe, kompetencje przyszłości i kompetencje transwersalne, czyli twórcze wsparcie pracy nauczyciela |
Awans zawodowy i rozwój osobisty nauczyciela |
Kurs kierowników wycieczek szkolnych |
Awans zawodowy i rozwój osobisty nauczyciela |
Tworzenie videoanimacji |
Kompetencje cyfrowe, narzędzia TIK |
Twórcze, krytyczne, bezpieczne i kreatywne posługiwanie się Internetem |
Kompetencje cyfrowe, narzędzia TIK |
Kurs kierowników wypoczynku dzieci i młodzieży |
Awans zawodowy i rozwój osobisty nauczyciela |
Uczniowie w dobie zagrożeń internetowych |
Kompetencje cyfrowe, narzędzia TIK |
Mózg w stresie – jak kontrolować własne reakcje na stres, aby stać się zdrowszym i szczęśliwszym człowiekiem |
Awans zawodowy i rozwój osobisty nauczyciela |
Nauczyciel i wychowawca w specyficznych warunkach pracy, czyli środowiskowe wyzwania w pracy szkoły |
Awans zawodowy i rozwój osobisty nauczyciela |
Nauczyciel z pasją. Wpływ postawy nauczyciela na ucznia |
Awans zawodowy i rozwój osobisty nauczyciela |
Nauczyciel liderem pracy zespołowej |
Awans zawodowy i rozwój osobisty nauczyciela |
Uczniowie w dobie zagrożeń internetowych |
Kompetencje cyfrowe, narzędzia TIK |
Nie narzekaj, nie lękaj się – daj sobie i uczniowi szansę na rozwój |
Awans zawodowy i rozwój osobisty nauczyciela |
Uzależnienie od multimediów i Internetu – jak ustrzec się przed zniewoleniem od globalnej sieci? |
Kompetencje cyfrowe, narzędzia TIK |
Wykorzystanie monitora dotykowego na lekcji |
Kompetencje cyfrowe, narzędzia TIK |
Wykorzystanie narzędzi Google w pracy nauczyciela |
Kompetencje cyfrowe, narzędzia TIK |
Wykorzystanie platform edukacyjnych i aplikacji do wspomagania rozwoju dziecka |
Kompetencje cyfrowe, narzędzia TIK |
Wykorzystanie SI na lekcjach |
Kompetencje cyfrowe, narzędzia TIK |
Ocena pracy zawodowej nauczyciela |
Awans zawodowy i rozwój osobisty nauczyciela |
Odpowiedzialność nauczyciela za uchybienie godności zawodu –przypadki z życia wzięte |
Awans zawodowy i rozwój osobisty nauczyciela |
Praca zespołowa jako kompetencja XXI wieku |
Awans zawodowy i rozwój osobisty nauczyciela |
Wykorzystywanie narzędzi TIK w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi |
Kompetencje cyfrowe, narzędzia TIK |
Procedura oceny pracy nauczyciela w świetle aktualnych przepisów |
Awans zawodowy i rozwój osobisty nauczyciela |
Zastosowanie robotów Photon na lekcji |
Kompetencje cyfrowe, narzędzia TIK |
Psychologiczne i społeczne wyzwania wobec nauczycieli, czyli trudne standardy i łatwe błędy |
Awans zawodowy i rozwój osobisty nauczyciela |
Zintegrowana Platforma Edukacyjna (ZPE) jako profesjonalne, przyjazne i bezpieczne narzędzie wykorzystywane w edukacji |
Kompetencje cyfrowe, narzędzia TIK |
Wystąpienia publiczne; mów tak, by Cię zrozumiano |
Awans zawodowy i rozwój osobisty nauczyciela |
Zgrany zespół, czyli jak budować dobre relacje i uczyć się współpracy w gronie pedagogicznym |
Awans zawodowy i rozwój osobisty nauczyciela |
Egzaminy zewnętrzne a rozwój szkoły |
Organizacja pracy szkoły/placówki oświatowej (w tym uwarunkowania prawne) |
Wizerunek i promocja placówki oświatowej. Szkoła na rynku usług edukacyjnych, czyli jak nas widzą… |
Organizacja pracy szkoły/placówki oświatowej (w tym uwarunkowania prawne) |
Wprowadzenie w integralną profilaktykę uzależnień i zachowań |
Organizacja pracy szkoły/placówki oświatowej (w tym uwarunkowania prawne) |
12 zasad skutecznej edukacji |
Kompetencje w zakresie uczenia się. Metodyka i dydaktyka poszczególnych przedmiotów |
Analiza wyników matury i jej wykorzystanie do podniesienia jakości pracy nauczycieli i szkół |
Kompetencje w zakresie uczenia się. Metodyka i dydaktyka poszczególnych przedmiotów |
Baltie – sposób na rozwijanie wyobraźni, twórczego, logicznego myślenia przez zabawę (podstawy programowania) |
Kompetencje w zakresie uczenia się. Metodyka i dydaktyka poszczególnych przedmiotów |
Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w Internecie |
Kompetencje w zakresie uczenia się. Metodyka i dydaktyka poszczególnych przedmiotów |
Element biblijny katechezy |
Kompetencje w zakresie uczenia się. Metodyka i dydaktyka poszczególnych przedmiotów |
Fajnie się jest uczyć. Uczenie może być przyjemne |
Kompetencje w zakresie uczenia się. Metodyka i dydaktyka poszczególnych przedmiotów |
Metoda WEBQUESTU w nauczaniu przedmiotowym |
Kompetencje w zakresie uczenia się. Metodyka i dydaktyka poszczególnych przedmiotów |
Moodle – uniwersalna platforma nauczania |
Kompetencje w zakresie uczenia się. Metodyka i dydaktyka poszczególnych przedmiotów |
Motywowanie uczniów drogą do sukcesu edukacyjnego |
Kompetencje w zakresie uczenia się. Metodyka i dydaktyka poszczególnych przedmiotów |
Nauczanie dwujęzyczne jako szansa rozwijania kompetencji w zakresie wielojęzyczności oraz podniesienie atrakcyjności edukacyjnej szkoły |
Kompetencje w zakresie uczenia się. Metodyka i dydaktyka poszczególnych przedmiotów |
Ocenianie kształtujące w praktyce szkolnej |
Kompetencje w zakresie uczenia się. Metodyka i dydaktyka poszczególnych przedmiotów |
Od przepisów prawa do sztuki oceniania |
Kompetencje w zakresie uczenia się. Metodyka i dydaktyka poszczególnych przedmiotów |
Prawo autorskie w szkole |
Kompetencje w zakresie uczenia się. Metodyka i dydaktyka poszczególnych przedmiotów |
Standardy Ochrony Małoletnich przed krzywdzeniem, w tym procedura Niebieskiej Karty |
Kompetencje w zakresie uczenia się. Metodyka i dydaktyka poszczególnych przedmiotów |
Strategie i metody nauczania sprzyjające uczeniu się uczniów |
Kompetencje w zakresie uczenia się. Metodyka i dydaktyka poszczególnych przedmiotów |
Sukces edukacyjny – jak nauczyć dzieci uczenia się |
Kompetencje w zakresie uczenia się. Metodyka i dydaktyka poszczególnych przedmiotów |
Sztuka motywacji ucznia |
Kompetencje w zakresie uczenia się. Metodyka i dydaktyka poszczególnych przedmiotów |
Sztuka motywowania uczniów do nauki |
Kompetencje w zakresie uczenia się. Metodyka i dydaktyka poszczególnych przedmiotów |
Tutoring i coaching w szkole (wspieranie na miejscu i na odległość) |
Kompetencje w zakresie uczenia się. Metodyka i dydaktyka poszczególnych przedmiotów |
Od mówienia do porozumienia – sztuka budowania relacji w zespole klasowym |
Zagadnienia wychowawcze |
Twórczy nauczyciel – twórczy uczeń… |
Kompetencje w zakresie uczenia się. Metodyka i dydaktyka poszczególnych przedmiotów |
Uczeń zdolny |
Kompetencje w zakresie uczenia się. Metodyka i dydaktyka poszczególnych przedmiotów |
7 nawyków efektywnego działania inspiracją programów edukacyjno-wychowawczych szkoły |
Zagadnienia wychowawcze |
Uczeń zdolny – kreator i prowokator. Pomiędzy zainteresowaniem a znudzeniem |
Kompetencje w zakresie uczenia się. Metodyka i dydaktyka poszczególnych przedmiotów |
Agresja i przemoc. Działania w zakresie profilaktyki |
Zagadnienia wychowawcze |
Uczmy inaczej – wybrane metody twórczego nauczania i uczenia się |
Kompetencje w zakresie uczenia się. Metodyka i dydaktyka poszczególnych przedmiotów |
Autorytet oraz postawa etyczna nauczyciela i wychowawcy |
Zagadnienia wychowawcze |
Wspieranie uczniów w procesie uczenia się… |
Kompetencje w zakresie uczenia się. Metodyka i dydaktyka poszczególnych przedmiotów |
Autorytet w procesie edukacji |
Zagadnienia wychowawcze |
Zeszyt OK jako użyteczne narzędzie pracy |
Kompetencje w zakresie uczenia się. Metodyka i dydaktyka poszczególnych przedmiotów |
Budowanie autorytetu nauczyciela – o sile pozytywnych więzi w szkolnej codzienności |
Zagadnienia wychowawcze |
Zasady skutecznej nauki w ujęciu neurodydaktyki. |
Kompetencje w zakresie uczenia się. Metodyka i dydaktyka poszczególnych przedmiotów |
Budowanie więzi i empatii; sztuka budowania zespołu klasowego |
Zagadnienia wychowawcze |
Cnota. Czy to jeszcze aktualne? |
Zagadnienia wychowawcze |
Dobra współpraca szkoły z Radą Rodziców sukcesem całego środowiska szkolnego |
Zagadnienia wychowawcze |
Asertywność w pracy nauczyciela |
Zagadnienia psychologiczne (w tym komunikacja i relacje interpersonalne) |
Edukacja wielokulturowa – wychowanie do życia w wielokulturowym społeczeństwie |
Zagadnienia wychowawcze |
Bądźmy uważni, nie przegapmy sygnałów – profilaktyka depresji dzieci i nastolatków |
Zagadnienia psychologiczne (w tym komunikacja i relacje interpersonalne) |
Jak dobrze budować relacje z rodzicami? |
Zagadnienia wychowawcze |
Burza w mózgu nastolatka, czyli jak przetrwać dorastanie własnych dzieci i naszych uczniów |
Zagadnienia psychologiczne (w tym komunikacja i relacje interpersonalne) |
Cyberprzemoc, czym jest i jak jej przeciwdziałać |
Zagadnienia psychologiczne (w tym komunikacja i relacje interpersonalne) |
Jak rozmawiać z nastolatkiem i się nie nakręcić… |
Zagadnienia wychowawcze |
Jak rozmawiać z rodzicem roszczeniowym? |
Zagadnienia wychowawcze |
Jak się dogadywać w szkole i placówce. Mediacje rówieśnicze |
Zagadnienia wychowawcze |
Małe nawyki, które stają się kompetencjami. Jak pomóc sobie i uczniom w kształtowaniu dobrych cech. Koncepcja BJ Fogga oraz Jamesa Cleara źródłem inspiracji wychowawczych |
Zagadnienia wychowawcze |
Metoda Wspólnej Sprawy… |
Zagadnienia wychowawcze |
Nauczyciel wobec trudnych zachowań. Procedury reagowania na trudne sytuacje wychowawcze |
Zagadnienia wychowawcze |
Od mówienia do porozumienia, czyli skuteczna komunikacja w szkole |
Zagadnienia wychowawcze |
Dziecko cudzoziemskie w polskim systemie edukacji |
Zagadnienia psychologiczne (w tym komunikacja i relacje interpersonalne) |
Od wychowania do profilaktyki |
Zagadnienia wychowawcze |
Dziecko wysoko wrażliwe w przedszkolu |
Zagadnienia psychologiczne (w tym komunikacja i relacje interpersonalne) |
Patroni roku 2024 |
Zagadnienia wychowawcze |
Jak działa na nas stres; kilka inspiracji jak poradzić sobie ze stresem w szkole i w życiu |
Zagadnienia psychologiczne (w tym komunikacja i relacje interpersonalne) |
Pozytywna dyscyplina w szkole i w domu |
Zagadnienia wychowawcze |
Profilaktyka uzależnień – dopalacze i inne substancje psychotropowe |
Zagadnienia wychowawcze |
Program „Golden 5 Złota piątka” |
Zagadnienia wychowawcze |
Jak pomóc dziecku radzić sobie z emocjami, które przeszkadzają w nauce? |
Zagadnienia psychologiczne (w tym komunikacja i relacje interpersonalne) |
Jak rozmawiać z dziećmi o sytuacjach kryzysowych, wojnie, pandemii i innych zagrożeniach |
Zagadnienia psychologiczne (w tym komunikacja i relacje interpersonalne) |
Jak właściwie przygotować spotkanie z rodzicami |
Zagadnienia psychologiczne (w tym komunikacja i relacje interpersonalne) |
Jak wychować dziecko na zdrowego psychicznie dorosłego… |
Zagadnienia psychologiczne (w tym komunikacja i relacje interpersonalne) |
Konstruktywne sposoby rozwiązywania konfliktów – mediacje w szkole |
Zagadnienia psychologiczne (w tym komunikacja i relacje interpersonalne) |
Konstruktywne sposoby rozwiązywania konfliktów – mini-mediacje i mediacje w przedszkolu |
Zagadnienia psychologiczne (w tym komunikacja i relacje interpersonalne) |
Mobbing w pracy nauczyciela katechety |
Zagadnienia psychologiczne (w tym komunikacja i relacje interpersonalne) |
Rodzice cyfrowi – jak być czujnym, a nie przeczulonym |
Zagadnienia wychowawcze |
Moc stron mocnych |
Zagadnienia psychologiczne (w tym komunikacja i relacje interpersonalne) |
Rodzice i nauczyciele, dom i placówka/szkoła – wsparcie, nie rywalizacja |
Zagadnienia wychowawcze |
Motywacja źródłem sukcesów ucznia w szkole |
Zagadnienia psychologiczne (w tym komunikacja i relacje interpersonalne) |
Mózg – edukacja – szkoła |
Zagadnienia psychologiczne (w tym komunikacja i relacje interpersonalne) |
Rozwijanie kompetencji wychowawczych nauczyciela metodą coachingową |
Zagadnienia wychowawcze |
Mózg – edukacja – szkoła Nastolatki w kryzysie… |
Zagadnienia psychologiczne (w tym komunikacja i relacje interpersonalne) |
Samookaleczanie – czy problem dotyczy mojego dziecka/ucznia? |
Zagadnienia wychowawcze |
Nauczyciel – ratownik pierwszego kontaktu |
Zagadnienia psychologiczne (w tym komunikacja i relacje interpersonalne) |
Skuteczne działania wychowawczo- profilaktyczne w szkole. ABC profilaktyki |
Zagadnienia wychowawcze |
Socjometria klasy szkolnej |
Zagadnienia wychowawcze |
Nie bój się emocji – profilaktyka zdrowia psychicznego |
Zagadnienia psychologiczne (w tym komunikacja i relacje interpersonalne) |
Niestraszny lęk i strach. Jak wspierać uczniów z zaburzeniami lękowymi? |
Zagadnienia psychologiczne (w tym komunikacja i relacje interpersonalne) |
Nowatorskie metody w pracy dydaktycznej i wychowawczej – PRS, czyli Podejście Skoncentrowane na Rozwiązaniach w Edukacji – techniki pracy z uczniem |
Zagadnienia psychologiczne (w tym komunikacja i relacje interpersonalne) |
Subkultury młodzieżowe, czyli twórczy potencjał czy przejawy destrukcji? Problemy emocjonalne dzieci i młodzieży w wieku szkolnym |
Zagadnienia wychowawcze |
Szkoła jako wspólnota – bezpieczny klimat szkoły |
Zagadnienia wychowawcze |
Trudna klasa a dyscyplina |
Zagadnienia wychowawcze |
Podniesienie umiejętności i kompetencji nauczycieli w zakresie komunikacji interpersonalnej |
Zagadnienia psychologiczne (w tym komunikacja i relacje interpersonalne) |
Wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny |
Zagadnienia wychowawcze |
Praca z dzieckiem w spektrum autyzmu |
Zagadnienia psychologiczne (w tym komunikacja i relacje interpersonalne) |
Wychowanie do wartości jako wyzwanie dla rodziny i szkoły |
Zagadnienia wychowawcze |
Praca z uczniem zdolnym oraz sposoby wspierania rozwoju zdolności i talentów uczniów |
Zagadnienia psychologiczne (w tym komunikacja i relacje interpersonalne) |
Wychowanie do wartości na wzór bł. Rodziny Ulmów |
Zagadnienia wychowawcze |
Wychowanie do wartości w świetle priorytetów państwa na rok szkolny 2024/2025 |
Zagadnienia wychowawcze |
Procedury postępowania w sytuacjach kryzysowych oraz zagrożenia zdrowia i życia w placówkach oświatowych |
Zagadnienia psychologiczne (w tym komunikacja i relacje interpersonalne) |
Wychowanie w optyce wartości Rodziny Ulmów |
Zagadnienia wychowawcze |
Profilaktyka cyberprzemocy wśród dzieci i młodzieży |
Zagadnienia psychologiczne (w tym komunikacja i relacje interpersonalne) |
Wychowywać, aby rozwijać |
Zagadnienia wychowawcze |
Przeciwdziałanie przemocy domowej w rodzinie wobec dziecka – wdrażanie procedury Niebieskiej Karty |
Zagadnienia psychologiczne (w tym komunikacja i relacje interpersonalne) |
Wychowywanie do wartości na podstawie kanonu lektur szkolnych z zastosowaniem metod projektu edukacyjnego |
Zagadnienia wychowawcze |
Psychologia pozytywna. Budowanie pozytywnego klimatu w szkole |
Zagadnienia psychologiczne (w tym komunikacja i relacje interpersonalne) |
Zachowania ryzykowne dzieci i młodzieży |
Zagadnienia wychowawcze |
Zachowania ryzykowne młodzieży –tatuaże i kolczykowanie ciała, chemia tatuażu |
Zagadnienia wychowawcze |
Razem przetrwamy sytuacje trudne – sposoby radzenia sobie, sposoby udzielania pomocy |
Zagadnienia psychologiczne (w tym komunikacja i relacje interpersonalne) |
Zapobieganie problemom dyscypliny w klasie szkolnej, czyli twórczy ład i efektywny porządek |
Zagadnienia wychowawcze |
Relacje rówieśnicze |
Zagadnienia psychologiczne (w tym komunikacja i relacje interpersonalne) |
Czym jest myślenie krytyczne? |
Innowacje pedagogiczne (w tym innowacyjne, analityczne, twórcze, krytyczne myślenie) |
Innowacja pedagogiczna jako istotny element rozwoju przedszkola/szkoły |
Innowacje pedagogiczne (w tym innowacyjne, analityczne, twórcze, krytyczne myślenie) |
Rodzic w rzeczywistości szkolnej – jak wzmocnić dialog z rodzicami w szkole? |
Zagadnienia psychologiczne (w tym komunikacja i relacje interpersonalne) |
Innowacje pedagogiczne w szkole i przedszkolu |
Innowacje pedagogiczne (w tym innowacyjne, analityczne, twórcze, krytyczne myślenie) |
Rozwijanie kompetencji emocjonalno-społecznych szansą na przezwyciężenie lęku u uczniów |
Zagadnienia psychologiczne (w tym komunikacja i relacje interpersonalne) |
Słowa mają moc |
Zagadnienia psychologiczne (w tym komunikacja i relacje interpersonalne) |
Innowacyjne i aktywizujące metody nauczania w realizacji kompetencji kluczowych, czyli nauczanie poprzez gry i zabawę |
Innowacje pedagogiczne (w tym innowacyjne, analityczne, twórcze, krytyczne myślenie) |
Słowa, słowa, słowa – jak to co mówisz, wpływa na ucznia/uczniów? |
Zagadnienia psychologiczne (w tym komunikacja i relacje interpersonalne) |
Innowacyjny wymiar regionalizmu, czyli cudze chwalicie swego nie znacie |
Innowacje pedagogiczne (w tym innowacyjne, analityczne, twórcze, krytyczne myślenie) |
Sposoby na trudne zachowania uczniów |
Zagadnienia psychologiczne (w tym komunikacja i relacje interpersonalne) |
Stres i radzenie sobie ze stresem |
Zagadnienia psychologiczne (w tym komunikacja i relacje interpersonalne) |
Stres i wypalenie zawodowe nauczycieli |
Zagadnienia psychologiczne (w tym komunikacja i relacje interpersonalne) |
Uczeń z cechami depresyjnymi w szkole |
Zagadnienia psychologiczne (w tym komunikacja i relacje interpersonalne) |
Uzależnienia behawioralne – profilaktyka zagrożeń w szkole |
Zagadnienia psychologiczne (w tym komunikacja i relacje interpersonalne) |
W każdym tkwi potencjał – wspieranie rozwoju uczniów |
Zagadnienia psychologiczne (w tym komunikacja i relacje interpersonalne) |
W świecie niezwykłej wrażliwości; jak pomóc nadwrażliwemu dziecku mniej, ale lepiej myśleć |
Zagadnienia psychologiczne (w tym komunikacja i relacje interpersonalne) |
W trosce o zdrowie psychiczne. Dobrostan, co to znaczy? |
Zagadnienia psychologiczne (w tym komunikacja i relacje interpersonalne) |
Jak uruchomić inkubator innowacyjnych pomysłów w przedszkolach i szkołach, czyli od inkubacji (pomysłu) do innowacji w praktyce |
Innowacje pedagogiczne (w tym innowacyjne, analityczne, twórcze, krytyczne myślenie) |
Wspieranie koncentracji u dzieci i młodzieży |
Zagadnienia psychologiczne (w tym komunikacja i relacje interpersonalne) |
Współpraca z rodzicami w sytuacjach trudnych |
Zagadnienia psychologiczne (w tym komunikacja i relacje interpersonalne) |
Laboratorium innowacji, czyli praktyczna i skuteczna pomoc dla nauczycieli przygotowujących innowacje pedagogiczne |
Innowacje pedagogiczne (w tym innowacyjne, analityczne, twórcze, krytyczne myślenie) |
Ocenianie jako szansa edukacyjna |
Innowacje pedagogiczne (w tym innowacyjne, analityczne, twórcze, krytyczne myślenie) |
Wypalenie zawodowe |
Zagadnienia psychologiczne (w tym komunikacja i relacje interpersonalne) |
Projekt współpracy międzynarodowej w przedszkolu jako innowacyjna droga rozwoju dzieci, nauczycieli i placówki |
Innowacje pedagogiczne (w tym innowacyjne, analityczne, twórcze, krytyczne myślenie) |
Wzmacnianie kompetencji wychowawczych nauczycieli |
Zagadnienia psychologiczne (w tym komunikacja i relacje interpersonalne) |
Projekt współpracy międzynarodowej w szkole jako innowacyjna droga rozwoju uczniów, nauczycieli i placówki |
Innowacje pedagogiczne (w tym innowacyjne, analityczne, twórcze, krytyczne myślenie) |
Zaburzenia integracji sensorycznej |
Zagadnienia psychologiczne (w tym komunikacja i relacje interpersonalne) |
Zachowania samobójcze u dzieci i młodzieży |
Zagadnienia psychologiczne (w tym komunikacja i relacje interpersonalne) |
Twórczy nauczyciel w innowacyjnej szkole |
Innowacje pedagogiczne (w tym innowacyjne, analityczne, twórcze, krytyczne myślenie) |
Żyrafy nie będzie, ale będą bakterie. Ciekawe zajęcia pozalekcyjne |
Innowacje pedagogiczne (w tym innowacyjne, analityczne, twórcze, krytyczne myślenie) |
Zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży – zrozumieć emocje |
Zagadnienia psychologiczne (w tym komunikacja i relacje interpersonalne) |
Zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży – zrozumieć emocje |
Zagadnienia psychologiczne (w tym komunikacja i relacje interpersonalne) |
Zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży…, NPZ |
Zagadnienia psychologiczne (w tym komunikacja i relacje interpersonalne) |
Zespół nadpobudliwości psychoruchowej – zrozumieć dziecko z ADHD |
Zagadnienia psychologiczne (w tym komunikacja i relacje interpersonalne) |
Zgrany zespół, czyli jak budować dobre relacje i uczyć się współpracy w gronie pedagogicznym |
Zagadnienia psychologiczne (w tym komunikacja i relacje interpersonalne) |
Zrozumieć klasowego prowokatora |
Zagadnienia psychologiczne (w tym komunikacja i relacje interpersonalne) |
Aktywne słuchanie muzyki w koncepcji Batii Strauss |
Metody aktywizujące, narzędziownik/instrumentarium nauczyciela |
Dostosowanie form i metod pracy do indywidualnych możliwości edukacyjnych uczniów z wykorzystaniem TIK |
Metody aktywizujące, narzędziownik/instrumentarium nauczyciela |
Doskonalenie pracy w grupie (z wykorzystaniem TIK) |
Metody aktywizujące, narzędziownik/instrumentarium nauczyciela |
Elementy treningu kreatywności jako forma twórczości pedagogicznej, czyli inteligencja, która się bawi |
Metody aktywizujące, narzędziownik/instrumentarium nauczyciela |
Kompetencje przekrojowe |
Metody aktywizujące, narzędziownik/instrumentarium nauczyciela |
Metody aktywizujące, kreatywność, narzędzia TIK |
Metody aktywizujące, narzędziownik/instrumentarium nauczyciela |
Motywacja w procesie dydaktycznym |
Metody aktywizujące, narzędziownik/instrumentarium nauczyciela |
Narzędzia TIK jako wsparcie dla aktywizujących metod nauczania |
Metody aktywizujące, narzędziownik/instrumentarium nauczyciela |
Projekt edukacyjny w przedszkolu |
Metody aktywizujące, narzędziownik/instrumentarium nauczyciela |
Promocja zdrowia w szkole. Projekty promujące zdrowy styl życia w szkole promującej zdrowie – przykłady dobrych praktyk |
Metody aktywizujące, narzędziownik/instrumentarium nauczyciela |
Trening kreatywności |
Metody aktywizujące, narzędziownik/instrumentarium nauczyciela |
Uczmy inaczej – wybrane metody twórczego nauczania i uczenia się |
Metody aktywizujące, narzędziownik/instrumentarium nauczyciela |
Dziecko ze spektrum autyzmu –rozpoznawanie potrzeb i planowanie pracy |
Edukacja włączająca, SPE |
Edukacja włączająca – szanse i wyzwania |
Edukacja włączająca, SPE |
Edukacja włączająca w szkole i placówce |
Edukacja włączająca, SPE |
Model Dostępnej Szkoły – założenia i proces wdrażania |
Edukacja włączająca, SPE |
Narzędzia TIK w edukacji włączającej |
Edukacja włączająca, SPE |
Narzędzia TIK w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi |
Edukacja włączająca, SPE |
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów ze spektrum autyzmu w przedszkolu/szkole podstawowej/szkole średniej |
Edukacja włączająca, SPE |
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole i placówce |
Edukacja włączająca, SPE |
Praca z uczniami ze SPE w edukacji włączającej |
Edukacja włączająca, SPE |
Szkolna ocena funkcjonalna |
Edukacja włączająca, SPE |
Uczeń zdolny, twórczy – problem czy wyzwanie? |
Edukacja włączająca, SPE |
Uczeń ze SPE w szkole i placówce |
Edukacja włączająca, SPE |
Uczeń ze spektrum… |
Edukacja włączająca, SPE |
Uczniowie nadwrażliwi mentalnie, czyli „przegrzane głowy” |
Edukacja włączająca, SPE |
Uniwersalne Projektowanie w Edukacji |
Edukacja włączająca, SPE |
Atrakcyjna edukacja zdrowotna i promocja zdrowia w szkole – jak wspierać zdrowie ucznia |
Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna |
Cudowne dziecko – wszystko o gotowości szkolnej w przedszkolu |
Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna |
Dokumentacja oraz sposoby wdrażania i ewaluacji Standardów Ochrony Małoletnich w przedszkolach i placówkach opiekuńczych |
Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna |
Dziecko wysoko wrażliwe w przedszkolu |
Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna |
Dziecko z zaburzeniami sensorycznymi w przedszkolu i w szkole |
Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna |
Elementy Integracji Sensorycznej w pracy nauczyciela |
Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna |
Elementy Treningu Umiejętności Społecznych |
Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna |
Gry i zabawy oswajające z programowaniem w przedszkolu |
Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna |
Jak rozwijać kompetencje matematyczne w przedszkolu i edukacji wczesnoszkolnej? |
Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna |
Kamishibai i storytelling w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej |
Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna |
Karty i kości na zajęciach matematycznych w klasach I–III szkoły podstawowej |
Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna |
Mały konstruktor – konstruowanie modeli, budowanie zabawek |
Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna |
Metody i zasady wprowadzania pojęć matematycznych w przedszkolu |
Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna |
Nowoczesne koncepcje pracy z dzieckiem uzdolnionym i zdolnym w przedszkolu |
Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna |
Pedagogika Marii Montessori w praktyce przedszkolnej i wczesnoszkolnej |
Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna |
Projekt edukacyjny w przedszkolu |
Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna |
Przedszkole miejscem wspierającym dobrostan dzieci |
Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna |
QR-kodowy Treausre Hunt w edukacji wczesnoszkolnej |
Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna |
Rola rodziców w procesie edukacji dzieci przedszkolnych |
Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna |
Ruch i zabawa, czyli o edukacji matematycznej w przedszkolu |
Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna |
Tablica Padlet w pracy nauczyciela wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej |
Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna |
Terapia ręki a lateralizacja – ćwiczenia koordynacji i koncentracji uwagi u dzieci |
Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna |
Terapia ręki – wspomaganie rozwoju grafomotorycznego dziecka w przedszkolu i szkole |
Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna |
Uczeń z mutyzmem wybiórczym w przedszkolu i w szkole |
Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna |
W rytmie kroków i podskoków – muzyczne inspiracje na każdą porę dnia |
Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna |
Wykorzystanie gier i zabaw do nauczania matematyki w przedszkolu i w klasach 1–3 |
Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna |
Zabawy stymulujące rozwój SI dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym |
Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna |
Zdrowie psychiczne dzieci w wieku przedszkolnym – oswoić emocje |
Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna |
Zostań kolekcjonerem wiedzy – Lapbooking w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej |
Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna |
Autoewaluacja w przedszkolu promującym zdrowie – Wojewódzki Certyfikat PPZ |
Inne (m.in. kierunki polityki oświatowej państwa) |
Autoewaluacja w szkole promującej zdrowie – Krajowy Certyfikat SzPZ |
Inne (m.in. kierunki polityki oświatowej państwa) |
Autoewaluacja w szkole promującej zdrowie - Wojewódzki Certyfikat SzPZ |
Inne (m.in. kierunki polityki oświatowej państwa) |
Autoewaluacja w szkole specjalnej promującej zdrowie – Krajowy Certyfikat SzPZ |
Inne (m.in. kierunki polityki oświatowej państwa) |
Bezpieczeństwo dzieci, młodzieży, szkoły i rodziny w Internecie |
Inne (m.in. kierunki polityki oświatowej państwa) |
Cyberzagrożenia – cena internetowych usług |
Inne (m.in. kierunki polityki oświatowej państwa) |
Dlaczego matematyka. Dekalog powodów. |
Inne (m.in. kierunki polityki oświatowej państwa) |
Edukacja filmowa w szkole |
Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna |
Funkcje katechezy |
Inne (m.in. kierunki polityki oświatowej państwa) |
Gry planszowe na zajęciach matematycznych w klasach I–III szkoły podstawowej |
Inne (m.in. kierunki polityki oświatowej państwa) |
Informacja i dezinformacja w przestrzeni publicznej |
Inne (m.in. kierunki polityki oświatowej państwa) |
Istotne elementy katechezy |
Inne (m.in. kierunki polityki oświatowej państwa) |
Lęk przed matematyką |
Inne (m.in. kierunki polityki oświatowej państwa) |
Ocenianie wspierające uczniów w nauce |
Inne (m.in. kierunki polityki oświatowej państwa) |
Organizacja bezpiecznej wycieczki i bezpiecznego wypoczynku dzieci i młodzieży |
Inne (m.in. kierunki polityki oświatowej państwa) |
Prawo wszystkich uczniów do pełnego uczestniczenia w życiu szkoły |
Inne (m.in. kierunki polityki oświatowej państwa) |
Projektowanie rozwoju szkoły w kierunku współpracy międzynarodowej |
Inne (m.in. kierunki polityki oświatowej państwa) |
Promocja. Nasza szkoła może być wyjątkowa |
Inne (m.in. kierunki polityki oświatowej państwa) |
Rodzice cyfrowi – jak być czujnym, a nie przeczulonym |
Inne (m.in. kierunki polityki oświatowej państwa) |
Samorząd szkolny i jego rola w życiu szkoły |
Inne (m.in. kierunki polityki oświatowej państwa) |
Sytuacje kryzysowe i nadzwyczajne w szkole |
Inne (m.in. kierunki polityki oświatowej państwa) |
Szkoła z podejściem SEL, czyli jak dbać o dobrostan uczniów i zapewnić im sukces w życiu osobistym i zawodowym |
Inne (m.in. kierunki polityki oświatowej państwa) |
Sztuka tworzenia prezentacji z użyciem metod multimedialnych |
Inne (m.in. kierunki polityki oświatowej państwa) |
Tworzymy przedszkole promujące zdrowie |
Inne (m.in. kierunki polityki oświatowej państwa) |
Tworzymy szkołę promującą zdrowie |
Inne (m.in. kierunki polityki oświatowej państwa) |
W jaki sposób zachęcać uczniów do rozwijania ich aktywności fizycznej? |
Inne (m.in. kierunki polityki oświatowej państwa) |
Zagrożenia zdrowotne w pracy nauczyciela |
Inne (m.in. kierunki polityki oświatowej państwa) |
„Wirtualne podwórko” |
Kompetencje cyfrowe, narzędzia TIK |
Zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży podstawą udanej przyszłości |
Zagadnienia psychologiczne (w tym komunikacja i relacje interpersonalne) |
Adobe Illustrator. Tworzenie grafiki wektorowej |
Kompetencje cyfrowe, narzędzia TIK |
Refleksyjny praktyk, czyli co zmienić w stylu pracy, aby uczyć jeszcze efektywniej |
Metody aktywizujące, narzędziownik/instrumentarium nauczyciela |
Czy to smutek czy już depresja? |
Zagadnienia psychologiczne (w tym komunikacja i relacje interpersonalne) |
Dobry statut mojej szkoły (mojego przedszkola) – struktura statutu, stan prawny na 15 lutego 2024 r. |
Organizacja pracy szkoły/placówki oświatowej (w tym uwarunkowania prawne) |
Jak nie dać się sprowokować, aby zachować twarz… |
Zagadnienia wychowawcze |
Mediacje w szkole |
Zagadnienia psychologiczne (w tym komunikacja i relacje interpersonalne) |
Metody aktywizujące z wykorzystaniem narzędzi TIK |
Kompetencje cyfrowe, narzędzia TIK |
Matematyka nie tylko na matematyce. Uwagi dla przyrodników i humanistów. |
Inne (m.in. kierunki polityki oświatowej państwa) |
Standardy Ochrony Małoletnich – wymogi prawne, sposoby wdrażania i ewaluacji |
Organizacja pracy szkoły/placówki oświatowej (w tym uwarunkowania prawne) |
Pierwsza pomoc |
Awans zawodowy i rozwój osobisty nauczyciela |
Sztuczna inteligencja – czy to dobre narzędzie w pracy szkoły? |
Innowacje pedagogiczne (w tym innowacyjne, analityczne, twórcze, krytyczne myślenie) |
Ocenianie, promowanie i klasyfikowanie w świetle aktualnych przepisów prawa |
Organizacja pracy szkoły/placówki oświatowej (w tym uwarunkowania prawne) |
Promocja zdrowia w przedszkolu. Projekty promujące zdrowy styl życia w przedszkolu promującym zdrowie – przykłady dobrych praktyk |
Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna |
Cyberzagrożenia, cyberprzemoc, zniewolenie w sieci – jak sobie z tym radzić? |
Kompetencje cyfrowe, narzędzia TIK |
Neurodydaktyka – moda czy konieczność? Nauczyciel i szkoła w „erze wiedzy” |
Inne (m.in. kierunki polityki oświatowej państwa) |
Mały badacz – doświadczenia w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej |
Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna |
Metoda matematyki wielozmysłowej w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej |
Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna |
Zaangażować niezaangażowanych, czyli jak zmotywować uczniów w szkole |
Kształtowanie kompetencji kluczowych uczniów |
Escape the Room (pokój zagadek) czyli pełna przygód metoda w nauczaniu przedmiotowym |
Kompetencje w zakresie uczenia się. Metodyka i dydaktyka poszczególnych przedmiotów |
Rola rodziców w procesie edukacji dzieci |
Zagadnienia wychowawcze |
Uczeń „trudny” w szkole – skuteczne metody postępowania wobec zachowań niepożądanych |
Zagadnienia wychowawcze |
Atrakcyjna edukacja zdrowotna i promocja zdrowia w szkole – jak wspierać zdrowie ucznia |
Metody aktywizujące, narzędziownik/instrumentarium nauczyciela |
Aktualizacja statutu szkoły |
Organizacja pracy szkoły/placówki oświatowej (w tym uwarunkowania prawne) |
Nauczyciel – rodzic, dwa światy – jedno dziecko |
Zagadnienia wychowawcze |
Być (nie)zwykłym wychowawcą |
Zagadnienia wychowawcze |
Innowacyjne aspekty mediacji i coachingu, tutoringu oraz mentoringu w wychowawczych i profilaktycznych działaniach szkoły |
Innowacje pedagogiczne (w tym innowacyjne, analityczne, twórcze, krytyczne myślenie) |
Edukacja włączająca – praca w zróżnicowanej grupie klasowej |
Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna |
Canva w pracy nauczyciela wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej |
Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna |
Innowacja pedagogiczna jako element rozwoju osobistego i podnoszenia jakości pracy szkoły |
Innowacje pedagogiczne (w tym innowacyjne, analityczne, twórcze, krytyczne myślenie) |
Obowiązkowa dokumentacja szkoły: dyrektora i nauczyciela –praktyczne wskazówki |
Organizacja pracy szkoły/placówki oświatowej (w tym uwarunkowania prawne) |
Jak można łatwiej i przyjemniej uczyć. Metody aktywizujące dla ucznia i nauczyciela |
Metody aktywizujące, narzędziownik/instrumentarium nauczyciela |
Sztuczna Inteligencja – jak ją wykorzystać w edukacji? |
Kompetencje cyfrowe, narzędzia TIK |
Rodzic roszczeniowy – strategie udanej współpracy z „trudnym” rodzicem |
Zagadnienia psychologiczne (w tym komunikacja i relacje interpersonalne) |
Canva nieocenionym narzędziem w pracy nauczyciela |
Kompetencje cyfrowe, narzędzia TIK |
Ocenianie, które motywuje |
Metody aktywizujące, narzędziownik/instrumentarium nauczyciela |
Narzędzia AI w edukacji |
Innowacje pedagogiczne (w tym innowacyjne, analityczne, twórcze, krytyczne myślenie); Kompetencje cyfrowe, narzędzia TIK |
Jak rozwijać kompetencje matematyczne w szkole podstawowej? |
Kształtowanie kompetencji kluczowych uczniów |
Dobrostan nauczyciela i ucznia |
Awans zawodowy i rozwój osobisty nauczyciela |
Dostosowanie wymagań edukacyjnych do możliwości psychofizycznych ucznia |
Zagadnienia psychologiczne (w tym komunikacja i relacje interpersonalne) |
Bezpieczeństwo ucznia w szkole, sytuacje trudne, kryzysowe, traumatyczne |
Organizacja pracy szkoły/placówki oświatowej (w tym uwarunkowania prawne) |
Dwóch nauczycieli w jednej klasie, współpraca nauczyciela „wspomagającego” z zespołem |
Edukacja włączająca, SPE |
Jak radzić sobie z trudnymi emocjami w pracy nauczyciela |
Zagadnienia psychologiczne (w tym komunikacja i relacje interpersonalne) |
Jak rozmawiać z rodzicami, aby budować porozumienie i współpracę |
Zagadnienia psychologiczne (w tym komunikacja i relacje interpersonalne) |
Agresja i przemoc w szkole – zapobieganie, reagowanie, system interwencji |
Zagadnienia psychologiczne (w tym komunikacja i relacje interpersonalne) |
AI, czyli sztuczna inteligencja w nauczaniu przedmiotowym |
Innowacje pedagogiczne (w tym innowacyjne, analityczne, twórcze, krytyczne myślenie); Kompetencje cyfrowe, narzędzia TIK |
Autoewaluacja w przedszkolu promującym zdrowie – Krajowy Certyfikat PPZ |
Inne (m.in. kierunki polityki oświatowej państwa) |
Awans zawodowy nauczyciela |
Awans zawodowy i rozwój osobisty nauczyciela |
Dwóch nauczycieli w jednej klasie, czyli współpraca nauczyciela wspomagającego i nauczycieli wiodących |
Organizacja pracy szkoły/placówki oświatowej (w tym uwarunkowania prawne) |